Cù una velocità di corsa à 70 km / h, e diverse razze di levrieri sò trà i criaturi di terra più veloci di u mondu. Solu u ghepardu hè più veloce cù finu à 120km / h. I levri sò unu di i più antichi esempi di unu specializazione dedicata di u cane domesticu. A più antica raprisentazione di i levri hè venuta da l'Egittu è hà più di 6000 anni.

I Greyhounds sò assai speciali, assai diversi da l'altre razze di cani. Cusì si hè dettu di u Mediuevu ghjustu sin'à u Rinascimentu. Solu rè è nobili anu permessu di tene levrieri. Questi cani speciali ùn eranu micca destinati à a ghjente cumuna. È se una persona tumbava un levriero, duvia affrontà a pena di morte in Galles in u 10u seculu.

U compitu originale di questi cani hè quellu Chase. Fora di l'Europa è ancu in Spagna, Russia è Irlanda, i levri sò ancu usati in elli.

Hè ancu adupratu in sporti di cani, frà altre cose in a disciplina "Corsa di cani". Inoltre, e razze di u ghjacaru sò assai populari cum'è cani di casa è di cumpagnu.

E razze includenu:

  • Levrieri à capelli lunghi o piumati: Afghan hound (Afghan hound), borzoi, saluki
  • Lévriers à poil filaire: Deerhound, Irish Wolfhound
  • Levrieri à capelli corti: Azawakh, Chart Polski, Greyhound, Galgo Español, Italian Greyhound, Magyar Agar (Greyhound Ungherese), Sloughi, Whippet
  • Razze simili à i levrieri: Cirneco dell'Etna, Pharaoh Hound (Kelb tal-Fenek), Podenco Canario, Podenco Ibicenco, Podengo Português, American Staghound, Chortaj, Longhaired Whippet, Mudhol Hound, Central Asian Tazi, Silken Windhound, Taigan