Black Beauty vene da a penna di l'autore britannicu Anna Bè. U rumanzu hè statu publicatu u 24 di nuvembre di u 1877 sottu u titulu originale Bellezza Nera: L'Autobiografia di un Cavallu (Bellezza Nera: L'Autobiografia di un Cavallu). U rumanzu conta a storia da a perspettiva di u stallone neru chjamatu Black Beauty. Cresciutu cum'è un puledru riparatu, furmatu cum'è cavallu di cavallu è carru da una famiglia amatrice, hè crisciutu cù assai amore. Tuttavia, a famiglia hà persu u cavallu. Da quì in avanti e cose sò andate in falata per u bellu stallone. Hè statu espostu à l'allevu è l'alimentazione sbagliati è hè statu vendutu torna parechje volte. Inoltre, in una stalla scura hà guasi persu a vista. Fortunatamente, à a fine di a storia è per casu casca torna in manu à u so ex pruprietariu.

U libru hè statu filmatu parechje volte. Turnatu in u 1946 Max Nosseck forse u filmu di più successu basatu annantu à l'uriginale d'Anna Sewell. A bellezza, u rollu principale, era di u cavallu Highland Dale occupatu, a Saddlebred americanu, chì in numerosi filmi, frà i quali 1955 à 1960 in u rolu di u cavallu cubana, hà participatu. Daretu à tuttu u glamour, tuttavia, ci era assai suffrenze è a vita di un cavallu di Hollywood travagliatore è stressatu. U stallone hà suffertu di mancanza di fiatu tutta a so vita è hè mortu à l'età di 29 anni.

Cusì micca solu u rumanzu conta una trista storia di un cavallu chì soffre di ghjente. In rialità, Highland Dale hà patitu da e dure esigenze di l'industria cinematografica. Mentre u cavallu Black Beauty di u rumanzu hè statu datu una fine felice, ci era solu unu per Highland Dale fine agunizante.