Quandu a coalizione anti-Hitler hà ottenutu a vittoria in 1945 putenzi culonna nuvole grisgiu s'eranu lampati in u celu. Perchè avà a Guerra Freda era sfruttata, trà i paesi di l'OTAN da una parte è u Pattu di Varsavia da l'altra. Stu cunflittu hà ancu minacciatu di scalzà parechje volte in una guerra nucleare. Cusì i dui lati anu pruvatu à avè un effettu de-escalating in partendu un'altra razza, a corsa in u spaziu.

Per una cosa, ognunu di i dui opponenti vulia USA e Unioni Suviètica, esse u primu statu in u spaziu per ragioni di propaganda, è in segundu, a cunniscenza acquistata puderia ancu esse aduprata in l'armata.

Ancu cù l'aiutu di i piani captu per i missili da u 3 Reich (l'USA hà ancu pigliatu membri ex-nazisti è SS Wernher di Braun nantu à a so squadra di ricerca - micca frescu, USA!) I scientifichi di l'USA è l'URSS partianu per cunquistà u spaziu. U 4.10.1957 d'uttobre di u XNUMX, i Suvietichi anu sparatu cun elli Sputnik1 u primu corpu di spaziu micca equipatu in u spaziu. Sputnik1 era l'orgogliu è a gioia di l'Unione Soviètica è cum'è cagna in Novembre di u stessu annu Laika ancu fughjutu in u spaziu, tutti sò entusiaste ... Salvo Laika, chì hè morta sola in u spaziu.

I Stati Uniti anu seguitatu u focu di l'Explore 1 in spaziu in u ferraghju di u 1958, ancu un corpu senza equipaggiu chì hà sappiutu cullà dati scientifichi. 1961 volò cun Juri Gagarin u primu umanu in u spaziu, girò un pocu è vultò à a terra. Quì si deprimia è si ne hà cuminciatu à beie finu à chì finalmente si suicidò u 27 di marzu di u 1968, quandu hà lampatu u pianu.

Pigliò l'USA un pocu più tempu per lancià u primu omu. In u 1962, John Glen hè stata a prima persona à vola in u mondu parechje volte in circa 5 ore. I Sovietici anu ottenutu un doppia successu pocu dopu: a prima donna in u spaziu, Valentina Tereshkova, avia volatu intornu à a Terra per un pienu 16 ore u 1963 di ghjugnu 70,8. U sicondu successu hè vinutu Alexei Leonov, chì flottò senza libertà in 1965 è ballò liberamente in u spaziu per solu 12 minuti, assicurati da una linea.

In u 1966 i Suvietichi anu fattu un sbarcu di luna lisa, un passu avanti! L'annu dopu ci sò stati i primi perditi in questa corsa spaziale. Tutti i dui lati di l'USA è di l'URSS. I Stati Uniti anu persu tuttu u so squadra astronauta Apollo 1 durante un eserciziu in terra. U russo Vladimir Komarov murì à a so entrata quandu u parachute di aterri ùn si apre.

In u 1969 intrì Neil Boccherini a luna, trasmessa in diretta in TV è seguita da una mità di miliardi di persone, hà messu a bandiera americana in luna, finendu cusì a corsa in u spaziu.