Chì 1943, Parigi hè sottu occupazione tedesca. In u caffè di l'artistu "Le Catalan", l'età di 62 anni Pablo Picasso si trova cù u pittore Françoise Gilot, chì hè quattru decennii di età. Hè u principiu di un grande amore è passione. A ghjurnalista Malte Herwig hà visitatu a mamma di Paloma Picasso di 4 anni per parechji anni in New York è Parigi, induve hà apertu i so studi è u core. U tìtulu di u so libru "A donna chì ha detto nò" vene da Picasso stessu, chì una volta hà descrittu a so musa in questu modu.

Basatu nantu à e conversazioni, chì l'autore hà guidatu cù Françoise Gilot pinta Herwig cum'è un cunoscente cumpiitu di a storia di l'arte. Una donna chì hà scontru u geniu di u pittore à u livellu di l'ochji è chì era più autodeterminatu di campà à u latu di u maestru egocentricu. Oghje oghje, u so mottu hè: sempre circate avanti, truvate u vostru modu - è andate. Ma "Pablo hà vulsutu ch'ellu sia incinta tuttu u tempu perchè allora eru diventatu più debule è menu stessu. Cusì dopu u sicondu figliolu aghju dettu chì era finita. "Era u principiu di a fine di a fou Amour.

francoise_gilot-e1430231452871Dopu à deci anni à u latu di Picasso, a donna cù l'occhiali distinti piglia i dui figlioli Paloma è Claude in 1953 è torna à i so genitori ben curati - perchè "l'amore è a cumunicazione chì avemu avutu unu cun l'altru ùn eranu più dispunibili. Era una relazione estremamente passiunata cù Picasso chì hà arricchitu a mo vita. L'hà amatu, l'aghju amatu, dopu avè dui zitelli inseme. Ma avemu avutu a manere di fà parte ".

In tuttu u tempu à fiancu, era sempre opaco è manteneva u più intimu per ellu stessu: "Malgradu i nostri dece anni inseme, Picasso ùn mi mai cunnisciutu, perchè era chjusu. Ùn mi vogliu rivela mai, perchè duverebbe? "

Gilot_open_LichtSchattenIn ella publicata in 1964Autobiografia "A mo vita cù Picasso" hà chjamatu i motivi per chì abbandunò u geniu: a so cruelità, a so egomania, a tendenza à manipulà, l'infidelità. Probabilmente u più grande Casanova in a storia di l'arte andò in tribunale in furia contr'à u bestseller indiscreto - senza successu.

Gilot era a sola donna chì l’hà lasciatu. Un sacrilegiu, perchè altrimenti era sempre l'artista eccentricu chì dava a so musa è l'amore di l'amore u passaghju, senza sminticà u primu core: a fotògrafa Dora Maar, a ballarina Olga Chochlowa, Marie-Thérèse Walter è Jacqueline Roque sò i più cunnisciuti , I dui ultimi affundonu cusì in a depressione chì u suicidiu solu li hà purtatu a salvezza.

voce-calendario-93-anni-vecchioFrançoise Gilot ùn hè micca impressu da u coleric edgy, ma hà preferitu seguità a saviezza cum'è questa: "Se vulete veramente campà, avete da risicà qualcosa drammatica, altrimenti a vita ùn vale a pena." Quandu risicate qualcosa, sperienze cose cattivi, ma sopratuttu, insegni assai è vive è capisci di più è di più. Soprattuttu, ùn vi guverà. Quella hè a cosa peor: annoiatu ".

"A donna chì hà dettu micca", ùn hè micca solu un libru inspiratu nantu à l'arti visuali - hè ancu una lettura prufonda nantu à l'arti di a vita è un tributu à una forte, straordinaria Grande Dame. L'autore a mette cusì: "U legatu di sta donna straordinaria era più grande cà i so ritratti è i so libri. Era filòsufu di felicità chì hà sappiutu surrisu ancu a tragicomedia più neru di a vita. "U libru di Malte Herwig vale a pena leggi.

Malte Herwig: "A donna chì hà dettu micca" ISBN 978-3-940138-82-8 Ankerherz Verlag (www.ankerherz.de)

Images: © Ana Lessing, Ankerherz Verlag

www.sellawie.com